• vufeassociation

Open Ceremony & Women Bandy Sweden vs Russia

Krasnoyarsk Sibirien Ryssland, 03 Mars 2019 Open Ceremony av 29 Vinter Universiade 2019

Idag har vi varit även 2 timmar med “Open Ceremony av Universiade 2019” i Krasnoyarsk Sibirien Ryssland, otroligt arrangemang av flera ungdomar från hela Ryssland, där fanns allt från Jazz Dance, Breakdance, Akrobatik, musik och sång, häftiga DJs som faktist var tvillingar, folk dance med mera, ni kan se en kort film här. Det fanns över flera tusen åskådare som var gästvänliga mot oss och hjälpfulla hela tiden. Idag spelade även Sverige mot Ryssland i Dam Bandy, otroligt bra match för både lagen. Krasnoyarsk centrum var full med människor med blå kläder alltså en del av dessa motiverat 5000 volontärer och 3000 idrottsmän med sina ledare. Jag träffade en del människor från Ryssland men språket är alltid en problem men det roligaste är att folk är vänligt, trevligt och vill integrera sig med oss fast min ryska inte så bra :), jag redan hunnit sprida om Erasmus plus möjligheterna till alla studenter både i Ryssland och EU, ungdomarna var väldigt intresserad av den information. Jag ser fram emot imorgon redan, det blir ny dag med nya saker

Skrivet av Ungdomsledaren Antonio (Tony) Vieira från VUFE Vi Unga För Europa föreningen Malmö Sweden Epost: tony(a)vufe.org Site: www.vufe.org Material tillhandahålls av direktoratet 2019

Officiell webbplats för XXIX Winter Universiade 2019 i Krasnoyarsk: https://krsk2019.ru/en/home Official Youtube channel: https://www.youtube.com/user/universiade2019

5 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg